| Vis foregående emne :: Vis næste emne |
| Forfatter |
Besked |
jeja26

Indmeldt: 12. dec 2007 Indlæg: 398 Geografisk sted: Aalborg
|
Skrevet: 31. jul 2010 08:43:04 Emne: irriterende vanddråber |
|
|
Jeg har irriterende vanddråber hængende på linse og undervandshus ved skift fra vand til luft eller optagelse i regn/ bølgesprøjt.
Findes der en behandling eller andet der kan formindske problemet? Har hørt lidt om nanobehandling men også læst at det er hvis ikke noget skulle hjælpe specielt meget.
Er der nogen der har erfaringer med problemet og gerne en god løsning ? _________________ Jens Erik |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Hittet

Indmeldt: 18. dec 2007 Indlæg: 1847 Geografisk sted: Midt for
|
Skrevet: 31. jul 2010 10:32:57 Emne: Re: irriterende vanddråber |
|
|
| jeja26 skrev: |
Er der nogen der har erfaringer med problemet og gerne en god løsning ? |
Ja bestemt... Jeg skal ikke have smurt noget på mit objektiv, så jeg bruger en klud og den bedste egnet klud jeg har fundet til formålet, er sådan en, du kan købe på din lokale tankstation, som ligger i en gul plast beholder, da den mere eller mindre kan vrides så tør med det samme, at den kan fjerne det vand som løber
Mener det hedder et vaskeskind _________________ Scubaist and Advance senior Bubblemaker
Filippinerne & Fyn
Dive with Stingray G2 & Sunray 1200 |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
DeGGaR
Indmeldt: 07. apr 2009 Indlæg: 8 Geografisk sted: Nordfyn
|
Skrevet: 31. jul 2010 15:01:18 Emne: Re: irriterende vanddråber |
|
|
| Hittet skrev: | | jeja26 skrev: |
Er der nogen der har erfaringer med problemet og gerne en god løsning ? |
Ja bestemt... Jeg skal ikke have smurt noget på mit objektiv, så jeg bruger en klud og den bedste egnet klud jeg har fundet til formålet, er sådan en, du kan købe på din lokale tankstation, som ligger i en gul plast beholder, da den mere eller mindre kan vrides så tør med det samme, at den kan fjerne det vand som løber
Mener det hedder et vaskeskind |
Det hedder et vaskeskind...  |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
jeja26

|
Skrevet: 01. aug 2010 00:10:01 Emne: |
|
|
tak og den har I vel med i lommen sådan at I kan tørre linsen når der skal filmes i vandoverfladen før eller efter dykket, men ellers er ideen jo god nok.  _________________ Jens Erik |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Hittet

Indmeldt: 18. dec 2007 Indlæg: 1847 Geografisk sted: Midt for
|
Skrevet: 01. aug 2010 01:03:13 Emne: |
|
|
| jeja26 skrev: | tak og den har I vel med i lommen sådan at I kan tørre linsen når der skal filmes i vandoverfladen før eller efter dykket, men ellers er ideen jo god nok.  |
Nææ, den sidder fast foldet sammen på en af mine håndtage, well nu har jeg klippet den til et lille stykke, da der ingen grund er til, at jeg har et helt viskestykke med for at tørre et objektiv af, der fylder en knytnæve  _________________ Scubaist and Advance senior Bubblemaker
Filippinerne & Fyn
Dive with Stingray G2 & Sunray 1200 |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
jeja26

|
Skrevet: 01. aug 2010 01:12:33 Emne: |
|
|