FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper  TilmeldTilmeld   ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 
Dykker-forum.dk
Din makker på overfladen

multer tæt på stranden?

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Dykker-forum.dk Forum Indeks -> Dyreliv
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
jalledykkerand

Indmeldt: 13. jul 2010

IndlægSkrevet: 30. jul 2010 18:25:08    Emne: multer tæt på stranden? Besvar, med citat

hejsa.

kan jeg være heldig at finde nogen multer på lavt vand tæt på stranden hvor der ligger massere af sten, faktisk et stykke væk fra hvor folk bader. lidt væk er der en masse sten, kan man være heldig at finde multer der?. de er cirka, ½ til 1 meter dybt?

håber i kan svare om multerne er så tæt på land. så jeg kan få skudt nogen!
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email
Tik Tak Man

Indmeldt: 28. jun 2010

IndlægSkrevet: 30. jul 2010 18:43:58    Emne: Re: multer tæt på stranden? Besvar, med citat

jalledykkerand skrev:
hejsa.

kan jeg være heldig at finde nogen multer på lavt vand tæt på stranden hvor der ligger massere af sten, faktisk et stykke væk fra hvor folk bader. lidt væk er der en masse sten, kan man være heldig at finde multer der?. de er cirka, ½ til 1 meter dybt?

håber i kan svare om multerne er så tæt på land. så jeg kan få skudt nogen!

Tjo multer går ret tæt på land, men jeg ville aldrig drømme om at spise dem, da en STOR DEL af deres føde findes i vores kloak afløb....
du ser det ikke i Danmark, men hvis du kommer til Spanien eller deromkring, så gå ned i havnen og kig efter et afløb. der ser du verdens største multer, der bare guffer alt den lorte, ja jeg skrev lort, i sig. og du skal ikke være i tvivl om at de også gør det her hjemme....

Bjørn Husted

Frederiksberg
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
1k

Indmeldt: 14. sep 2008

IndlægSkrevet: 30. jul 2010 21:46:10    Emne: Besvar, med citat

nu er det jo sådan at i danmark leder man ikke lort ud i vandet det er vist mange år siden det var sådan så spis du bare løs du kan godt finde dem på lavt vand de går tit og spiser ålegræs
Tilbage til toppen
Gummi Henrik

Indmeldt: 03. jan 2009
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: 31. jul 2010 11:01:28    Emne: Besvar, med citat

Kan du ikke starte med at skrive dit navn og hvor du kommer fra, så er det nemmere at rådgive og mere seriøst når man ved hvilken person der gemmer sig bag.

Multer kan godt li salt tror jeg, har ofte set dem på ydersiden af moler på Sjællands nordkyst, på Anholt, Kullen, svenske havne nord for Kullen og nede i Ishøj havn, eller på stenede lavvandede områder, hvor de går og græsser på stenene. Jeg tror ikke de spiser ålegræs, men nærmere det lysegrønne fedtemøg der sidder på sten og høfter. Følg evt. med på diverse sportsfiskesider, lystfiskerne har også multesæson nu.

Og sikke en gang sludder at multer ikke kan spises, fordi de kun æder tæt på kloarkudløb. Men jeg giver dog ret i at de hundredevis af multer man ser i havne langs middelhavet, ikke er de mest indbydende.

Mvh.
Henrik
Tilbage til toppen
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Dykker-forum.dk Forum Indeks -> Dyreliv Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum

Forum powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Dykker-forum.dk © copyright rocha.dk

Genereringstid: 0.56344103813171 sekunder.