| Vis foregående emne :: Vis næste emne |
| Forfatter |
Besked |
caspernielsen0904
Indmeldt: 17. apr 2010 Indlæg: 4
|
Skrevet: 30. jul 2010 17:09:00 Emne: Rust på spyd! |
|
|
Hej
Jeg har en Elastik-harpun. som har ligget et års tiden, og spyddet er nu godt beskidt og der er en del rust!
hvordan kan jeg fjerne det, med sandpapir?
Og hvordan sliber jeg den bedst? slibesten?
MVH Casper |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Otto
Indmeldt: 14. maj 2010 Indlæg: 9
|
Skrevet: 30. jul 2010 17:27:58 Emne: |
|
|
Køb noget Oxalsyre (pulver) i matas eller byggemarked, tag et par gummi/latex handsker på (husk briller), bland med lidt vand så du får en grød lignende pasta, smør det på rusten, lad det virke i ca. en time, vask/skrub med en gryde svamp.  |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
jalledykkerand
Indmeldt: 13. jul 2010 Indlæg: 17
|
Skrevet: 30. jul 2010 17:49:15 Emne: hejsa. |
|
|
vis vi taler overflydigt rust. kan du tage noget våd sandslibe papir, ellers kom i vandet og se om den fejler noget.  |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
caspernielsen0904
|
Skrevet: 30. jul 2010 19:45:53 Emne: Re: hejsa. |
|
|
Super.. Et par gode forslag
Så mangler jeg bare at få hjælp til, hvordan jeg får "spidsen" skarp igen, så den ryger lige igennem de flade  |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
jalledykkerand
|
Skrevet: 30. jul 2010 19:48:15 Emne: .. |
|
|
| køb en ny spids. de koster ingen ting, istedet for at fisken skal lide resten af liver pga. spidset var for slap til ikke at gå igennem fisken. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
caspernielsen0904
|
Skrevet: 30. jul 2010 20:12:42 Emne: Re: .. |
|
|
Spidsen kan ikke skiftes.. det er et spyd ud-i-et!
| jalledykkerand skrev: | | køb en ny spids. de koster ingen ting, istedet for at fisken skal lide resten af liver pga. spidset var for slap til ikke at gå igennem fisken. |
|
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
jalledykkerand
|
Skrevet: 30. jul 2010 20:16:11 Emne: |
|
|
| nåårh for søren. jamen tag og køb en sandslibs maskine de kan gøre dem utrolig skarpe |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Mosquito
Indmeldt: 05. feb 2010 Indlæg: 54 Geografisk sted: Hvalsø - sådan cirka.
|
Skrevet: 30. jul 2010 21:06:45 Emne: |
|
|
Syre-behandling af rustne spyd:
Jeg har haft gode erfaringer med at stille spyddet i en flaske Minus kalk natten over (den til en 10'er fra netto).
Så skal spyddet bare have noget olie bag efter. Efter slibning/syre, er spyd (som alt andet metal) meget mere modtagelig overfor rust - så sprøjt giv det evt. en gang WD40 efter brug (når det har været skllet i ferskvand og er tørt igen.
Vh
Rolf _________________ Rolf
--------
Lys er gud ... eller er det omvendt?
SCUBA Erhverv, CMAS ***
Cand.mag i Filmvidenskab |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
dasboot

Indmeldt: 17. aug 2009 Indlæg: 15 Geografisk sted: Horsens
|
Skrevet: 31. jul 2010 10:39:07 Emne: Mojn |
|
|
Sæt spydet i en boremaskine og slib det med noget smærred lærred, og poler efter med den grønne side af en køkken svamp.
det tager under 2 min.
Husk at beskytte mod rust da metallet nu er helt åbent den bliver rusten natten over hvis du ikke gør noget, brug evt mad olie eller mal spydet, jeg bruger mad olie både til spyd og knive det virker fint.
Mvh Jonas _________________ ADV OPENWATER, TDI DEEP DIVER,TDI NITROX, CMAS ADV NITROX
DIVING WUHUUUU WHAT A RUSH! |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|