FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper  TilmeldTilmeld   ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 
Dykker-forum.dk
Din makker på overfladen

Overvejer at anskaffe mig en tørdragt
Gå til side 1, 2  Næste

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Dykker-forum.dk Forum Indeks -> Dykkerudstyr
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
kris-d-n

Indmeldt: 07. jun 2009
Geografisk sted: Skanderborg

IndlægSkrevet: 30. jul 2010 16:30:07    Emne: Overvejer at anskaffe mig en tørdragt Besvar, med citat

Håber der er nogle der kan hjælpe mig. Jeg går lidt rundt og tænker på om jeg skal købe en tørdragt i stedet for min simidry da jeg synes den bliver lidt kold når vandet er udnder 13 grader, og at jeg jo gerne vil have en så lang sæson som muligt Very Happy Men har hørt nogle rygter om at en tørdragt ikke må lige foldet sammen i en kasse når den ikke bruges, men at den altid skal hænge på bøjle? Hvis dette er tilfældet vil det nemlig være lidt et problem da jeg bor i en lille lejlighed hvos der ikke er plads til at den kan hænge ud over når den skal tørres.

Hvis man dykker tørdragt bruger man den til opdrift i stedet for BCDen ikke?

Og overvejer at købe tørdragt til kæresten også da hun fryser så snart vandet bliver under 17 grader. Men bliver hun så også nød til at få sit eget regulator set?
Håber i kan hjælpe med at opklare nogle af alle disse spørgsmål.

På forhånd tak.
Lars Cousteau

Indmeldt: 31. dec 2007
Geografisk sted: Amager

IndlægSkrevet: 30. jul 2010 16:46:47    Emne: Re: Overvejer at anskaffe mig en tørdragt Besvar, med citat

Jeg skyller min dragt efter brug, hænger den til tørre, ruller den sammen og lægger den i min tør-dragts taske... Kein problem
Hvad man bruger som opdrifts middel er en smags sag og du kan finde en eller flere tråde herinde som omhandler dette.
Forstod ikke helt det med dig og din kæreste og eget regulator sæt...hvis i begge skal dykke på sammen tid så kræver det et sæt til men der er intet i vejen for at skiftes om et sæt Smile
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email
kris-d-n

IndlægSkrevet: 30. jul 2010 16:51:57    Emne: Besvar, med citat

Altså vi vil jo gerne dykke sammen, og jeg har regulator, men hun plejer at leje, men kan man dykke tørdragt med leje regulatorer?
dykkerture.net

Indmeldt: 28. jul 2010

IndlægSkrevet: 30. jul 2010 17:11:51    Emne: Besvar, med citat

Stort set alle butikker udlejer standard regulatorsæt. Men hvis din kæreste skal have et specielt et, hvordan det end måtte se ud, så skal hun ud og købe det.
Men prøv evt. at snakke med dem i den butik i plejer at leje udstyr fra.
Proppen

Indmeldt: 05. sep 2008
Geografisk sted: Odense

IndlægSkrevet: 30. jul 2010 18:26:08    Emne: Besvar, med citat

Der skal være en slange til tørdragten på regulatorsættet, det er der normalt ikke på dem du lejer.
Desuden er der forskellige størrelser på koblingerne til tørdragtsventilen, så det kan også give problemer.

Mvh. Flemming
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
rcr diver

Indmeldt: 16. nov 2009
Geografisk sted: Ejby ved Kr. Hyllinge

IndlægSkrevet: 30. jul 2010 19:00:55    Emne: Besvar, med citat

Ikke det stort arb. til screw en slange til TD på et lejet reg. sæt og tage den af igen.
Vis brugerens profil Send privat besked Send email
Schjllrp

Indmeldt: 08. aug 2008
Geografisk sted: Horsens

IndlægSkrevet: 30. jul 2010 20:18:51    Emne: Besvar, med citat

Nu du overvejer tørdragt:

Wink

Min side om dykning
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
kris-d-n

IndlægSkrevet: 30. jul 2010 22:03:39    Emne: Besvar, med citat

Tak for alle svarene Very Happy Har overvejet et par brugte scubapro eller aqualung neopren tørdragte da de en gang imellem findes til billige penge på den blå avis. (ca 2000) nypris ca 5000. Nogle der kender noget til disse standart dragter?
BMS

Indmeldt: 18. maj 2010

IndlægSkrevet: 31. jul 2010 13:34:22    Emne: Besvar, med citat

Nu ved jeg ikke om det her bliver betragtet som reklame, men jeg har set et regulatorsæt med feederslange til tørdragt, der var lejet ved kingfish.dk - det var godt nok kun på et af de sæt der var med, men hvis i bor i kbh kan i jo spørge om det var en tilfældighed, eller om de har et par udlejnings regulatorer med slange til tørdragt.
WetCat

Indmeldt: 07. mar 2008

IndlægSkrevet: 31. jul 2010 17:03:08    Emne: Besvar, med citat

Schjllrp skrev:
Nu du overvejer tørdragt:

Wink

Med andre ord: uanset hvor varm og tør du er, vil din gennemsnitlige glæde ikke stige væsentligt?
kris-d-n

IndlægSkrevet: 31. jul 2010 18:21:37    Emne: Besvar, med citat

Det er vel op til den enkelte person, og ved helt sikkert at jeg ville synes det var federe at dykke hvis man kunne holde varmen både under og efter et dyk Laughing
Schjllrp

Indmeldt: 08. aug 2008

IndlægSkrevet: 31. jul 2010 19:57:26    Emne: Besvar, med citat

WetCat skrev:
Med andre ord: uanset hvor varm og tør du er, vil din gennemsnitlige glæde ikke stige væsentligt?

Sådan noget i den retning...
Og det må jo være rigtigt, for det er stillet op i en graf Razz

kris-d-n skrev:
Det er vel op til den enkelte person, og ved helt sikkert at jeg ville synes det var federe at dykke hvis man kunne holde varmen både under og efter et dyk Laughing

Helt afgjort!
Og fornøjelsen af varmen bliver større, hvis der står andre og fryser i våddragter imens!

kris-d-n skrev:
Har overvejet et par brugte scubapro eller aqualung neopren tørdragte ... Nogle der kender noget til disse standart dragter?

Jeg dykker med et par stykker, der bruger Scubaprodragter, og de er ganske godt tilfredse.

Min side om dykning
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
Helbo

Indmeldt: 02. nov 2007

IndlægSkrevet: 31. jul 2010 20:00:10    Emne: Besvar, med citat

kris-d-n skrev:
Tak for alle svarene Very Happy Har overvejet et par brugte scubapro eller aqualung neopren tørdragte da de en gang imellem findes til billige penge på den blå avis. (ca 2000) nypris ca 5000. Nogle der kender noget til disse standart dragter?

Prøv at søg her på forummet, der har været skrevet en del om fordele ulemper ved Neopren / Trilaminat.
Lige precis med Aqualung neopren dragten, har min kæreste haft en sådan, den var meget tung og meget stiv.
Vil du gerne have en Neopren dragt, vil jeg anbefale at du finder en i cruched neopren, de er ikke helt så stive.

Mvh

Medlem af : www.Cousteau.dk
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email MSN Messenger
Deeper

Indmeldt: 18. jul 2010
Geografisk sted: København

IndlægSkrevet: 31. jul 2010 20:39:18    Emne: Besvar, med citat

Skaldragt, skaldragt og atter skaldragt - hvis du spørger mig.

Min holdning og mening er: Du har mere bevægelighed og du har nemmere ved at balancere dig på dybden da neoprenen vil ændre sig på dybden.

Fordelen ved neopren dragten er dog helt afgjort varmen. Du skal have mere under en skaldragt end en neo..

...

Dykker i en del sammen, vil jeg da anbefale at i har jeres eget gear. Det er bare federe at være uafhængig end at skulle ned og leje hver gang.

Mht. om den kan pakkes væk? Ingen problemer. Min bliver tørret med blæser i ca. 24 timer og så i en pose.
Tilbage til toppen
ddiv

Indmeldt: 11. maj 2009

IndlægSkrevet: 01. aug 2010 10:24:38    Emne: Besvar, med citat

Kig lidt her.

http://www.dykker-forum.dk/viewtopic.php?t=2607&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

MVH

www.kvak.org
Stop hajfangst
Tilbage til toppen
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Dykker-forum.dk Forum Indeks -> Dykkerudstyr Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Gå til side 1, 2  Næste
Side 1 af 2

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum

Forum powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Dykker-forum.dk © copyright rocha.dk

Genereringstid: 0.84411311149597 sekunder.